От Огнян Огнянов
Хората с увреждания често остават извън маркетинга, особено социалните медии. Представянето на разнообразието е един от проблемите, с които компаниите трябва да се справят, но технологичната достъпност е друг належащ проблем, който често се пренебрегва. Достъпността е основен компонент на приобщаването - прави съдържанието достъпно за хората в най-удобния за тях формат. Google оптимизира алгоритъма на търсачката си, за да предпочита достъпно съдържание, но освен класирането, имате нужда вашият маркетинг наистина да бъде за всички. Членовете на вашата целева аудитория могат да имат широк спектър от увреждания, които не бива да ги оставят прокудени. Тези съвети ще ви помогнат да направите усилията за дигитален маркетинг на вашата компания по-разнообразни и достъпни за хора с увреждания.
Включете алтернативен текст, субтитри и преписи (transcripts) на всяко видео и снимка
Използвайте софтуер, който може бързо да транскрибира видео в текст. Tова ще ви позволи да включите алтернативен текст и преписи във всичките си визуални медии. Хората, които използват екранни четци, ще могат да прочетат съдържанието ви, без да пропускат никаква ключова информация. Алтернативният текст се използва основно за снимки, но вашите видеоклипове трябва да включват и описание на съдържанието му, както и пълен препис.
Обърнете внимание на нивото на четливост
Може ли някой с по-ниско ниво на четене, все още да се възползва от вашето съдържание? Хората с нарушения в развитието, Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност, и обучителни затруднения, често се борят да се справят с големи обеми от текст със сложни думи. Оценката за четливост на Flesch-Kincaid може да ви помогне да оптимизирате съдържанието си за по-разнообразна аудитория, а съдържанието трябва да отговаря на по-ниско средно ниво на четене. За читателите в САЩ това обикновено е ниво от 8-ми клас. Когато вашето съдържание е по-напреднало и не може да бъде напълно ревизирано, трябва да предложите алтернативно съдържание, което не изисква висше образование, за да бъде разбрано. Използвайте този безплатен тест за четене, за да проверите съдържанието си, особено публикациите в блога, имейлите и надписите в социалните мрежи.
Използвайте линковете разумно
Естественото интегриране на линкове в ключови думи беше обичайна практика, но днес не трябва да маскирате връзките в текста си. Бъдете изрични за това къде е връзката, къде води и какво прави. Потребителите с увредено зрение с екранни четци се нуждаят от уточняване на съдържанието. Техният софтуер за превод също има функция, която позволява на потребителите незабавно да идентифицират всички хипервръзки на страницата. Ако не поставите правилно хипервръзка, софтуерът за четене на екрана няма да каже на потребителите към какво препраща вашето съдържание.
Например, ако направите само хипервръзка към текста „кликнете тук“, тогава екранният четец ще преведе това само като: „Кликнете тук (линк)“. За да разбере докъде води тази връзка, човек би трябвало да изслуша цялата статия, вместо да прескача и да прескача към различни връзки. Маркирайте уникални, описателни ключови думи, които не са дубликати на минало съдържание с хипервръзки. Можете също да ревизирате предишни статии, за да имате по-силни хипервръзки, оптимизирани за потребители с увреждания.
Използвайте заглавията разумно
В допълнение към добавянето на структура към формата на вашето съдържание, заглавията също помагат на хората с увреждания. Въпреки това, обичайно е компаниите да разчитат на заглавия като начин просто да преоразмерят или удебеляват съдържанието си. Това е лоша практика, тъй като може да доведе до лоша навигация и дезинформация за членовете на вашата аудитория с увреждания. Ето как трябва да използвате HTML заглавия на вашия уебсайт:
Заглавия на страници и публикации: h1
Основни заглавия: h2
Подзаглавия: h3
Неправилното използване на тези заглавия може да доведе до неточно показване на информация от екранни четци и устройства. Използвайте код за преоразмеряване на текста, за да мащабирате шрифтовете нагоре или надолу, ако трябва да бъдат коригирани извън контекста на заглавието.